ירושלים של פעם • 'גליס מירושלים' מעלה זכרונות

עמית דניאל No Comments on ירושלים של פעם • 'גליס מירושלים' מעלה זכרונות

בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר שוחח מגיש התכנית "גליס מירושלים" ומי שמוגדר כאיש ירושלים הלא הוא ישראל גליס • בתכנית שוחח גליס עם טוקר על ירושלים שלדעתו שכנותיה השתנו ועל השכונה שהוא הכי אוהב • בין היתר סיפר גליס עם איזה טוקר נפגש לראשונה

13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בתכנית "זמן אוויר" בהגשת מנחם טוקר שוחח מגיש התכנית "גליס מירושלים" ומי שמוגדר כאיש ירושלים הלא הוא ישראל גליס.

בתכנית שוחח גליס עם טוקר על ירושלים שלדעתו שכנותיה השתנו ועל השכונה שהוא הכי אוהב: "השכונה שאני הכי אוהב זו מאה שערים של פעם. היום אין מאה שערים זו שכונה אחרת לגמרי. כל השכונות השתנו מבלי היכר, בתי רנד לא בתי רנד והכל כבר לא כמו שהיה.

גליס מספר: באחד הפעמים שנסעתי בקו 3 המשכתי לכיוון שער הפרחים והנהג שאל אותי אם אני רציני שאני רוצה להמשיך אנשים הסתכלו כאילו נפלתי מהירח. יש ברובע המוסלמי אנשים שגרים. ירדתי בשער הפרחים והכל היה בסדר."

גליס סיפר אנקדוטה מעניינת, בעקבות הצעתו של טוקר לעשות 'חידון גליס הגדול' על ירושלים: "אני זוכר שבאחד הימים הגעתי לרדיו ואריאל ברמן בדיוק הגיש תכנית. ברמן אמר לי 'כנס לאולפן' נכנסתי והוא אמר למאזינים תנו שם של נושא וגליס יספר סיפור בהקשר של בנושא שתעלו על ירושלים. כך היה שעה שלמה".

וכשטוקר ביקש מגליס לשחרר סיפור מיוחד גליס לא איכזב: "סבא רבה שלי היה גר ברובע המוסלמי שאגב לאחרונה שחררו את ביתו ואת בית המהר"ל דיסקין זצ"ל שהיה גר בקומה שמעליו. המהר"ל דיסקין כתב 'יש שני מנקרים בחצר שלי שהם יראים ויש להם מקווה בחצר. אמנם זה בורות מים אבל יש שם מעיין ושיגלו את פתח המעיין תבוא הגאולה' ואכן לפני מספר חודשים גילו שם פתח מעיין.."

לסיום מספר גליס "יש מניין ותיקין בכותל המערבי שמיד לאחר מכן כבר שנים רבות דוד ויסנשטרן מחלק שם קפה, שוקו, תה ומאפים למתפללים וזה ממש מחיה אנשים. מי שיכול לעזור שם ולהביא איזו חבילה של רוגעלכים או כוסות או מה שאפשר, זה חשוב מאד."

האזינו לשיחה המלאה בה בין היתר סיפר גליס עם איזה טוקר נפגש לראשונה (לא ירח, לא נתי).



0 תגובות